Odgovor potražite uz naše stručne savjete u tekstu koji slijedi.

Važno! Pročitaj tekst do kraja i već si na dobrom putu do cilja.

Priznajte, koliko već dugo razmišljate o vježbanju i mršavljenju, ali nikako da započnete? Što vas sprječava u realizaciji?

Najčešći problem je taj što nas motivira CILJ (npr. želim smršavjeti, želim poboljšati svoje zdravlje, želim bolju kondiciju), ali nas ne motivira PUT do tog cilja (npr. moram redovito vježbati, moram promijeniti prehrambene navike,…).

Da bi vam pomogli da započnete  donosimo par konkretnih savjeta:

KORAK 1.

Definirajte svoj cilj i ZAPIŠITE ga!

Cilj koji nije zapisan je samo želja! Tek kada ga zapišemo činimo ga opipljivim, dostižnim, ostvarivim, realnim.

Primjer: Želim izgubiti  20kilograma.

KORAK 2.

Postavljanje rokova!

Svi mjerljivi ciljevi zahtijevaju određene vremenske rokove inače vrlo lako možemo upasti u zamku odgađanja. Tako najčešće možemo čuti rečenice tipa „Krenut ću od ponedjeljka“, „Krenut ću iza Nove godine“, „Krenut ću kad mi prođu rokovi/gužva na poslu“,  itd.
Ako je cilj jako velik tj. dalek – potrebno je napraviti i manje ciljeve i njihove rokove.

Primjer: Cilj = Želim izgubiti 20kg do ljeta.

Manji ciljevi = U sljedećih 5 tjedana želim izgubiti cca 5 kilograma. Do kraja 3 mjeseca cilj je minus 10. Do ljeta  cilj je minus 20kg.

KORAK 3.

Realan plan realizacije

Jako je važan REALAN plan kako doći do svog cilj. Dakle taj plan mora biti u skladu s vašim ciljevima, željama i mogućnostima.

Primjer: Ako ste osoba koja se teško sama motivira za vježbanje  plan vježbat ću doma je potpuno nerealan i samim time osuđen na neuspjeh.  Opcije poput programa mršavljenja, osobnih treninga, grupnih treninga  ili jednostavno trening s prijateljicom zasigurno je puno bolja opcija.

 KORAK 4.

Popis pogodnosti

Stalno trebate misliti na prednosti, pogodnosti, zadovoljstva i nagrade kojima ćete se moći radovati kao rezultatu postizanja vaših, već zapisanih ciljeva. Kada i sve te pogodnosti zapišete na papir, postat ćete sve motiviraniji, što je popis pogodnosti dulji.

Primjer: Kada smršavim osjećat ću se bolje i manje umorno,imatću više energije za svoju obitelj i za stvari koje me vesele, neće me više boljeti leđa, statću u robu koja me čeka u ormaru, ado sada mi je bila premala

KORAK 5.

Identifikacija problema

Ako čekamo idealne uvjete da nam se poslože pa da krenemo u ostvarivanje svojih ciljeva vjerojatno nikada nećemo ni krenuti jer uvjeti nikada neće biti idealni. U svakome planu/procesu postoje problemi i prepreke. Ono što je važno jest da ih uočimo i zapišemo – tek kada osvijestimo problem/prepreku – moći ćemo naći i neko rješenje.

Primjer :

Problem – ne stignem  ručati  pa sam navečer sam jako gladna (pa pojedem previše i nešto što ne bi smjela).

Rješenje – ponesite ručak sa sobom na posao – ako imate već spreman ručak (dakle ne morate trošiti vrijeme na osmišljanje što i gdje ćete jesti ) veća je vjerojatnost da ćete ipak pronaći 10/15 min vremena i pojesti ručak. Kada ne preskačemo obroke – nećemo pregladnjeti pa ćemo navečer normalno pojesti laganu večeru.

 KORAK 6.

Stavite naglasak na pozitivne strane i razmišljajte pozitivno!

Mnogi ne krenu ostvarivati svoje ciljeve jer u startu krenu nabrajati sve moguće loše scenarije. Ako stavite fokus na negativne stvari svojim odlukama i postupcima jednostavno ćete ići u lošem smjeru i s vremenom ćete odustati od svog plana i cilja. Ako stavite naglasak na pozitivne strane pronaći ćete rješenje i ostvariti ćete svoj cilj. Pročitajte komentare naših polaznika Komentari polaznika . Ako su mogli oni znači da se može, zar ne?

KORAK 7.

Vjerujete u sebe!

Prisjetite se svojih uspjeha iz prošlosti i neka vas to motivira. Razmislite o svim stvarima koje ste do sada ostvarili u svom životu i o svojim kvalitetama. Ne kaže se uzalud:„Tko vjeruje da možeu pravu je, a tko vjeruje da ne može, također je u pravu.“

Mi smo ovdje u našem programu toliko puta iznova vidjeli kako se može da vam sa velikom sigurnošću možemo reći VI TO MOŽETE! Probajte!

Autor članka: Mirna Troskot, prof. kineziologije, trenerica u SK timu