Vrijeme je blagdana, domjenaka i  partyja, ugodnih druženja koja podrazumijevaju finu hranu i piće, više nego u ostalim mjesecima u godini.Kakva bi to bila blagdanska trpeza bez purice s mlincima, francuske salate, kolača… Sve su to fine slastice, slane i slatke koje su dio tradicije i blagdanskog ugođaja, a mi želimo biti u svom najboljem svečanom izdanju. Ali kako uspjeti u tome kada su sva ta iskušenja oko nas?

Većina blagdanske trpeze je slanija i masnija od uobičajenog. Zato pokušajte koliko je god moguće minimalizirati upotrebu soli pri kuhanju.Nakon veće količine slane hrane popijte više vode koja će pomoći pri izbacivanju viška soli iz organizma. Međutim puno vode će vas isto napuhnuti pa ne treba ni sa čim pretjerivati. Priuštite si jednu, najdražu poslasticu i budite umjereni. Začini su vrlo poželjni, mnogi i s blagotvornim djelovanjem na organizam, a oni ljuti potiču metabolizam i probavu.

Alkohol sadrži puno praznih kalorija bez nutritivne vrijednosti i nema apsolutno nikakav benefit za naše tijelo. Npr. čaša kuhanog vina (0.25 L) sadrži i do 230 kalorija, punč 250 kalorija, a jedna rakija (0.03 L) i  65-80 kalorija, ovisno o postotku alkohola. Likeri još i više jer imaju veći udio šećera.

Kobasice, koje su vrlo popularne u ovo zimsko vrijeme, pogotovo u kombinaciji s alkoholom, a pogotovo kada su još fino ‘pojačane’ i umacima mogu imati i do 330 kalorija.  Hot-dog nešto manje, 290 kalorija; a pobjedu po visini kalorija odnosi burrito koji kada mu se zbroje svi mogući dodaci i umaci može imati i do 550 kalorija. Prženi krumpirići već u manjim porcijama imaju preko 200 kalorija, a veće i do 540 kalorija.

Fritule i slične delicije zbog prženja u ulju su prava kalorijska bomba, a jedna takva porcija može imati i do 1000 kalorija, još kada nadodamo i šećer u prahu ili čokoladni preljev centimetri u struku samo rastu.

Palačinke su nešto zahvalnija varijanta tako da jedna palačinka ima oko 300 kalorija (ali tko pojede samo jednu??), a s vrućom čokoladom (koja se najčešće priprema s punomasnim mlijekom i mnogo šećera) su čarobna kombinacija za nepce i još ‘čarobnija’ za liniju ako želite brze dodatne centimetre na trbuhu i bokovima.

Ušećereni orasi, bademi i ostali orašidi su nam svima dragi jer su još slađi i hrskaviji. Nažalost svoju već prirodno jaku kalorijsku vrijednost u ovakvim varijantama još više dižu pa tako npr. 10 ušećerenih badema ima oko 220 kalorija.

Mnogima  najslađa i najdraža od svih slastica je germknedla koja kada se prelije onim finim umakom od vanilije ima i do 400 kalorija.

Nutritivne vrijednosti pojedinih namirnica

porcija

porcija/šnita/čaša

purica s mlincima950 kcalorehnjača300 kcal
francuska salata700 kcalzagorske štrukle300 kcal
kobasice330 kcalsarma(bez krumpira)350 kcal
hot-dog220 kcalgrah s kobasicama450 kcal
burrito550 kcalčvarci550 kcal
prženi krumpirići540 kcalkuhano vino230 kcal
palačinke, vafli200 kcalgrog200 kcal
germknedla400 kcalpunč250 kcal
ušećereni bademi220 kcalrakija65-80 kcal
fritule(bez preljeva)1000 kcalvruća čokolada250 kcal

 

Možda najbitnije od svega je i način na koji jedete. Treba jesti sporije, u miru i prestati prije nego što smo „do kraja puni“, tj. na nekih 75%. Nadutost i višak centimetara u struku i bokovima su zbroj loše kombinacije namirnica, loše probave i načina na koji jedete, pa je važan i način na koji pripremate svoje obroke. Izbjegavati pohanje, prženje, i slične načine pripreme te masne umake koji nadodaju nepotrebne nezdrave kalorije.

A da bi vaša haljina savršeno pristajala, trening za ravan trbuh i čvrstu guzu je neizostavan. Trening koji kombinira dobar cardio, vježbe s vlastitom težinom tijela kao što su plankovi te čučnjevi i iskoraci garantira da zasjate u najsvečanijim prigodama u svojoj najdražoj haljini usprkos ‘najkaloričnijem mjesecu u godini’. U klubu SkidajKile u tijeku je akcija ˝Ravan trbuh˝ koja je idealna za svakoga jer uz trening uključuje i tretmane termodekom koji dodatno ubrzavaju topljenje masnih naslaga na trbuhu i kritičnim područjima. Dočekajte  Novu 2018. u top izdanju i neka novogodišnje odluke počnu već danas!

 

Autor: Laura Dodig, trenerica u SK centru