Zašto trčati? A zašto ne!

Proljeće je idealno vrijeme za navući tenisice na noge i krenuti na nasip. Surfajući internetom prolaze mi slike u glavi kako sam već na nasipu i uživam u predivnom proljetnom danu, laganom povjetarcu i suncu koje me grije. Ali, to je samo moja mašta, a od akcije ništa. Mislim si, hajde Jelena, navuci tenisice i kreni. Tijelo žudi, ali um me koči. Njemu se ne da. Njemu se toliko puta ne da.

Ali srce kaže-kreni. I baš svaki put kada izađem iz stana i krenem, ja sam pobijedila. Pobijedila sam taj um koji me kočio a srce je to silno željelo. I Vama se to događa, jel tako?! Svima se to događa. Ne da mi se zbog lošeg vremena, prevruće je, moram pospremiti stan, imam dogovor za kavu, boli me ruka, ma možeš misliti! Neću se zavaravati, ne da mi se i onda mi bude žao jer mogla sam osjetiti toliko predivnih emocija: uzbuđenje, olakšanje, srce kako mi se veseli jer sam se pokrenula, polet, zanos, adrenalin,…

Iako su i proljeće i ljeto prošli, kiša nam već kuca na vrata, ali nemojte dozvoliti da vas ona zaustavi jer upravo SADA je pravo vrijeme da krenete trčati. Izađite iz stana/kuće, za početak prošetajte 5 kilometara, krenite malim koracima i napravite tu promjenu!

Trčanje ne znači samo skakati s noge na nogu nekoliko kilometara dnevno, trčanje je životna filozofija koja mijenja pogled na svijet svakome tko se počne baviti ovom aktivnošću. Tijelo se počinje mijenjati, navike se počinju mijenjati, način razmišljanja, prehrana.

Ako i ti razmišljaš o trčanju (a nadam se da razmišljaš jer ako si otvorio/la ovaj članak znači da te barem mali dio potaknuo na razmišljanje), ovo su samo neke od prednosti koje ćeš osjetiti ako se pokreneš iz svoje komforne zone:

  • trčanje jača srce, krvne žile i pluća;
  • rasterećuje psihu i smanjuje stres;
  • dostupno je svima i u svim uvjetima. Sve što vam uistinu treba je dobar par tenisica za trčanje i mjesto gdje ćete trčati (ulica, nasip, šuma, planina, uz more…mogućnosti su neograničene);
  • poboljšava kondiciju, snagu, fleksibilnost i ravnotežu;
  • poboljšava gustoću kostiju što u kasnijoj životnoj dobi sprečava osteoporozu;
  • snižava visoki krvni tlak: trčanje može uzrokovati privremeno povišenje krvnog tlaka, ali sveukupno ono djeluje baš suprotno-pogoduje snižavanju krvnog tlaka, kolesterola i rizika od dijabetesa…
  • za mene najdraži razlog-pruža mi neopisiv osjećaj da jednostavno Mogu

Visoki stupanj tehnološke razvijenosti čovječanstva pretvorio nas je u “društvo sjedača” – sjedimo na poslu, sjedimo u autu, sjedimo ispred televizora. Nekadašnji čovjek se puno više kretao jer je vodio fizički puno aktivniji život – sakupljao hranu, igrao se na otvorenom, obrađivao zemlju,… Danas većinu dana provodimo u sjedećem položaju što negativno utječe na naše zdravlje.

Imaš toliko puno razloga zašto bi trebao/la krenuti trčati, a niti jedan toliko „realan“ koji nije izvediv. U svakom slučaju barem probaj, ništa te ne košta, jer možda doživiš neko novo iskustvo. Možda te trkaći put odvede u neke nove sfere za koje nisi niti znao/la da postoje. Slušaj svoje srce i kreni!

Za sve Vas koji se niste okuražili izaći van na trčanje, možda je pravi trenutak za osobne treninge gdje će Vas stručnjaci naučiti kako trčati i upoznati Vas sa svim dobrobitima istoga.


Autor: Jelena - trenerica u Skidajkile! centru