Kesteni i mandarine-prirodni izvor neophodnih vitamina

Jesen je već u punom zamahu i uskoro nam dolaze hladniji dani kad imamo potrebu za većim unosom vitamina koji će naš organizam zaštititi od pada imuniteta te time smanjiti rizik od oboljevanja. U nastojanju da se zaštitimo od tzv. sezonskih bolesti (gripe, razni tipovi viroza itd…) također moramo imati na umu i nutritivne vrijednosti namirnica koje unosimo u organizam kako nebi postigli suprotan učinak. Vrijeme je kestenja i popularnih mandarina pa je red da se osvrnemo na sve učinke ta dva sezonska voća na naš organizam i zdravlje općenito. Stoga, u narednom tekstu želimo vam ukazati na neke istine i zablude o kojima vjerojatno ne razmišljamo.

Zašto DA? Zašto NE? I najbitnije, u kojim količinama konzumirati navedene namirnice?

Kesten-zdravi jesenski plod

Kesten je namirnica specifičnog  mirisa i blagog, slatkastog okusa sa širokom primjenom u prehrani.  Jedini je orašasti plod koji sadrži vitamin C, a predstavlja i izvrstan izvor vitamina B.

Od njegovih plodova proizvodi  se i brašno. Brašno kestena, zbog svoje lake probavljivosti, pogodno je u prehrani starijih osoba i djece. Karakterizira ga znatna količina šećera koji se stvara u osušenom plodu. Plod kestena bogat je kalcijem, kalijem, a sadrži fosfor i željezo.

Kesten spada u nutritivno visokovrijedne namirnice. Čini ga 53 % vode i  44 %  škroba po čijoj je količini usporediv s krumpirom i smeđom rižom. 100g sjemenke sadržava 2,9 g bjelančevina i 44 g ugljikohidrata.

Plod kestena zasigurno spada u zdrave namirnice od kojih nutricionistički gledano imamo puno koristi. Ali, dali ga je poželjno konzumirati u trenutku kad želimo smanjiti unos kalorija u organizam i smršavjeti?

Ono o čemu ne razmišljamo jest činjenica da unosom 100 grama pečenog  kestena unosimo 245kcal.

Ali tko od nas pojede samo 100grama? To je jedna mala mjerica. Znači u pitanju nije više 100 nego 150 ili 200g, što znači da više ne pričamo o 250 nego  500kcal.

Unos se time podupla o čemu nismo ni razmišljali dok smo uz put grickali tople, slasne kestene.

Nitko se nikad nije udebljao od jednog škanicla kestena , pitanje je samo koliko ovakvih obroka konzumiramo dnevno ili tokom tjedna, a da toga nismo ni svjesni?

Svakako, bilo bi najbolje da odete u prirodu te sami potražite taj slasni orašasti plod kestena. Uživajte u toploj jeseni, krećite se i kasnije nagradite svoje tijelo vitaminima. Ali zapamtite, neka to bude u preporučenim količinama.

 

Druga omiljena namirnica jeseni je svakako mandarina.

Mandarina je idealna namirnica za jačanje imuniteta, bogata vitaminom C.  To je praktičan, ukusan i zdrav zalogaj.  Sadrži obilje vlakana, koja su zdrava za probavu, pa tako mandarinu svrstavamo u voće koje blagotvorno djeluje u slučaju probavnih smetnji.

 


 

 

Jedna veća mandarina težine 110g sadrži 32 miligrama vitamina C što je pola preporučene dnevne količine a bogata je i vitaminom A.

Ali, koliko  mandarina pojedemo u danu? 5-10?

100 grama mandarina sadrži 53 kcal, znači ako pojedemo 10 mandarina unjeli smo 530 kcal.

A koliko ih pojedete Vi?

Iako su ovo jako zdravi obroci, zabluda je da njihovom konzumacijom nismo unijeli nikakve kalorije. Jako je bitno da jedemo zdravo  ali još je bitnije da imamo mjeru. Međuobrok  čine 2-3 mandarine nikako ne više od tog.  Hrana je gorivo koje unosimo u organizam i ako želimo smršavjeti potrebno je potrošiti više od onog što smo unijeli.

Prosječan rekreativac u pola sata treniranja potroši od 300-400kcal ovisno o aktivnosti kojom se bavi (trčanje, plivanje, veslanje…).

Matematika je jednostavna. Pola sata intenzivne aktivnosti jednako je unosu 10-15 mandarina ili  škaniclu kestena. Odluka je na Vama.

 

Uživajte u pametnom i zdravom odabiru.