Kako ubrzati metabolizam

Mnogo je diskusija napisano i uvijek se iznova raspravlja o tome kako ubrzati metabolizam, tj. kako spriječiti nakupljanje kilograma. Istina je zapravo da sve skupa nije nikakva velika filozofija i samo nekoliko jednostavnih pravila nas može održati u savršenom balansu tijela ako ih slijedimo.



Pij dovoljno tekućine

Naime, jedna od najčešćih grešaka je nedovoljan unos tekućine u organizam. Bilo da su to čajevi, voda, juhe…sve to pomaže metabolizmu da normalno funkcionira i da se uspješno obavlja razgradnja masti. Svatko bi prosječno trebao unijeti barem 2litre tekućine dnevno, a ljeti i uz trening i više. Izbjegavajte dijetalne sokove i sl.

Jedi češće, ali manje

Koliko god možda nekima zvučalo nelogično, ali redovit unos hrane u organizam također ubrzava metabolizam. Naravno, treba voditi računa o porcijama, ali ono što je bitna stvar je da kada jedemo manje, ali učestalije obroke u danu, nećemo pregladniti i napasti frižider, najčešće navečer kada napokon dođemo u mir svog doma…a onda kreće igra bez granica, jao!

Unos šećera vs. unos proteina

Ugljikohidrati nam ekspresno dižu, ali i spuštaju razinu inzulina u krvi što automatski povećava apetit, te se brzo osjećamo gladnima. Hrana bogata proteinima puno je zahvalnija jer je hranjivija, tj. duže se probavlja i osjećaj sitosti je veći.

Stres

Ne samo neugodan, već i poguban za metabolizam. Lučenjem hormona stresa, kortizola, tijelo po prirodi skladišti masnoće kako bi se zaštitilo od te neke ¨katastrofe¨ koja ga trenutno napada. Tako je trening idealno sredstvo za rješavanje stresai naravno, smijeh

Tjelesna aktivnost

Ono što bez ikakve konkurencije ubrzava metabolizam je dobar trening. Idealno sredstvo za provođenje slobodnog vremena, druženje, rješavanje stresa i održavanje zdravlja. Mnogi ljudi bi htjeli brzinske rezultate nakon godina neaktivnosti, što nažalost najčešće rezultira brzim gubitkom motivacije i odustajanjem što nas vraća na početak problema. Koliko bi tko trebao trenirati je relativno, ovisno o sposobnostima i obavezama, ali kada nam i onaj minimum od preporučenih 3xtjedno nije izvediv, i 2xtjedno dobro isplaniranog treninga s osobnim trenerom može dati dobre rezultate.

Kombinacija cardio treninga - HIIT varijanta kao idealna jer drži tijelo u pobuđenom stanju još satima nakon aktivnosti, i vježbi snage s opterećenjem, daje nabolje rezultate.

Dobar san

Kao što tijelu treba određena aktivnost tijekom dana tako mu treba i dobar odmor tijekom noći. 7 sati sna kao poželjan minimum, bez ometanja mobitela, TV-a, svijetla i sl. garantira dobar oporavak organizma.

Unos vitamina D

Jedan od bitnijih vitamina kada govorimo o ubrzanju metabolizma je i vitamin D. U proljetno ljetnim mjesecima najčešće to nije problem zbog dovoljno sunčanih sati, ali u drugom dijelu godine te vrijednosti definitivno padaju. Zato se preporuča dodatni unos suplementacijom.

Kofein

Kofein ima najčešće negativnu reputaciju, ali u umjerenim količinama može značajno ubrzati metabolizam. Šalica kave ujutro definitivno neće škoditi. Zeleni čaj, kao bolji izbor, opće poznat po svojim višestruko sjajnim svojstvima zbog sastava antioksidansa i kofeina ubrzava metabolizam i razgradnju masti. Preporuča se 2-3 šalice dnevno.

Ljuta hrana

Kapsaicin je tvar koja daje ljuti okus hrani. Ljuto čini puno koristi organizmu: osim što podiže raspoloženje i potiče znojenje, ubrzava i krvotok, čime navodi tijelo da troši više energije za probavu.

Vitamin C

Limuni, naranče, grejp…Pola grejpa sadržava 38,4 miligrama ovog sjajnog vitamina, što je puno više od jedne trećine vaših dnevnih potreba. Studije su isto tako zabilježile da kemikalije u grejpu mogu reducirati razinu inzulina, iz čega dolazi pomoć metabolizmu da regulira masti. Kada je inzulin staložen, tijelo efikasnije proizvodi energiju.

Kalcij

Istraživanja su pokazala da manjak kalcija uzrokuje rad hormona koji zadržava masne stanice u tijelu. Jedi puno nemasnih mliječnih proizvoda, sir, jogurt, losos, tofu i zobene pahuljice.

Izbjegavaj alkohol

Nije potrebno puno objašnjavati zašto je alkohol loš za organizam. Tako da, ako želite da vaše tijelo zaista funkcionira kao jedan zdrav i uravnotežen organizam, klonite se svakodnevne konzumacije takvih pića. Kada je zaista neka posebna prigoda čaša dobrog vina će biti i više nego dovoljna.

Ono što je sada možda teško za slijediti kao skup pravila, s vremenom će postati dio svakodnevnice i sami ćete osjetiti veliku promjenu pa vam više neće niti odgovarati drukčiji životni stil. A ono što je najbitnije, osjećat ćete se ljepše, lakše, poletnije i definitivno učiniti najbolju uslugu za sebe i svoje zdravlje.

 

Autor: Laura Dodig, trenerica u SK - centru